Isnin, 13 Disember 2010

Selingan Kg Baru: Fokus Kepada 'Core-Product'

Berdasarkan 'table-talk' bersama-sama biznes troupe di Kg Baru, KL pada 11/12/2010. Rata-rata dari mereka sepakat mengatakan:


"...fokus kepada core-product, walaupun core-product kita masih merangkak di pasaran namun fikir akan kaedah macam mana nak boost penerimaannya pada customer di luar sana. Bila fokus baru kita kaji pasaran yang betul dan tidak tangkap muat sahaja...Kemudian ia pasti meningkat secara konsisten, sebab trend-trend perniagaan dah buktikannya..Kalau kita tidak fokus pada core-product, dalam kata lain..product focus kita carca-marba..maka tengoklah nanti akan carca-marba jugalah bisnes kita...sebab trend bisnes dah buktikannya..."



Sekalung terima kasih:


En Hamka, Hamka Calligraphy Designer
En Najib, Calligraphy Marketer
En Hafiz, Business Developer
En Idris Awang, My Mum's Bakery